نقد و بررسی | Resident Evil: Revelations

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

دمو و ترنر و نقد و ترول ها---نظر بدید و بگید چه چیزی میخواین واستون بزاریم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
Hero Games
20:54
سه شنبه 14 خرداد 1392

 


نقد و بررسی | Resident Evil: Revelations

Resident Evil: Revelations Resident-Evil-Revelations-Cover-892x1024

  • سازنده : Capcom
  • ناشر : Capcom
  • سبک : ترسناک
  • تاریخ انتشار : May 24 2013 (خرداد ۳)
  • پلتفرم : Wii U, PC, PS3, X360, 3DS

اگر یادتان باشد کمی قبل تر از انتشار بازی نچندان دلچسب Resident Evil 6 بازی Resident Evil: Revelations که یک نسخه فرعی میباشد برای کنسول دستی ۳DS منتشر شد. این بازی توانست نظر خیلی از منتقدان را به خودش جلب کند و به کسانی که ۳DS دارند تجربه یک رزیدنت خوب را در این دوره بی رزیدنتی! هدیه کند.
شرکت Capcom نسخه بازسازی شده این بازی را برای پلتفرم های Wii U, PC, PS3, X360 منتشر کرد و باز هم توانست نظر خیلی ها را به این بازی جلب نماید. در ادامه به بررسی این عنوان خواهیم پرداخت.

resident_evil_revelations-475x356
اتفاقات و جریانات Resident Evil 6 از جایی شروع میشود که Chris Redfield به همراه همکار جدیدش Jessica Sherawat راهی ماموریتی خطرناک و فوق العاده حساس میشوند و هدف آنها جلوگیری از کارهای گروهی تروریست به نام El-Vetro میباشد. هدف تروریست ها گرفتن جزیره ای از دست رفته است که با پس گرفتن جزیره دریا را با ویروس T-Abyss مورد تهدید خود قرار میدهند.
از این طرف قضیه Jill Valentine به همراه همکارش Parker Luciani از رئیس خود دستور میگیرند که به کمک Chris بروند.
Jill و Parker با ورود به کشتی هولناک Queen Zenobia مورد حمله قرار میگیرند و به دلایلی ارتباط خود را با فرماندهی از دست میدهند و …
داستان بازی بخوبی با محیط همخوانی دارد و گیمر را به دنبال کشف رازهای بازی با خود میکشاند, البته میتوان گفت که داستان کمی کلیشه ای نیز میباشد اما این باعث نمیشود که اختلالی برای داستان بازی رخ بدهد و داستان همچنان جالب بنظر میرسد.

revelationsassets-541-14

یکی از نکات قوت بازی موسیقی آن است. موسیقی بخوبی با روند گیم پلی بازی همخوانی دارد و به بهتر شدن هر چه بیشتر بازی کمک میکند. قطعه ترک هایی که در بازی پخش میشوند همگی دم از رزیدنت های کلاسیک میزنند و با توجه به بازی حالتی تند, آرام و یا ترسناک به خود میگیرند. افکت های استفاده شده در بازی نیز بخوبی میتوانند حس ترس را به گیمر منتقل کنند. در بازی از صداپیشگان خبره ای همچون Kirk Thornton و Paul Eiding استفاده شده است که به خوبی از پس کار خود برآمده اند, اما ناهماهنگی لب ها و چهره شخصیت های بازی با دیالوگ های گفته شده کمی به چشم می آید.

resident_evil_revelations_pc_18

Resident Evil: Revelations با موتور بازیسازی ارتقا یافته MT Framework Mobile ساخت و طراحی شده است, اما به دلیل اینکه این موتور دیگر از رده خارج است نمیتوان انتظار کیفیت بالایی از آن داشت. رنگ بندی در بازی بسیار سرد و مرده بنظر میرسند وطراحی محیط در اکثر مواقع بسیار ساده انجام شده است. در نسخه HD میتوان وضوح بالای تصویر را دید که نسبت به نسخه ۳DS پیشرفت بسیاری کرده است. میان پرده هایی که در بازی پخش میشوند از کیفیت مناسبی برخوردارند و بسیار جذاب هستند. شخصیت های بازی بخوبی طراحی شده اند و تعداد و نوع دشمنان در بازی قابل قبول میباشد. هوش مصنوعی نیز در بازی مناسب است, اما در مواقعی واقعا روی اعصاب راه میرود!
نورپردازی در Resident Evil: Revelations بخوبی کار شده است و توازن خوبی بین محیط های تاریک و روشن برقرار کرده است. همچنین افکت های تصویری استفاده شده در این بازی از جمله آب و آتش بخوبی از کار در آمده اند و پیشرفت بسزایی نسبت به نسخه ۳DS داشته اند.

RERUE-7

Capcom در Resident Evil 6 سعی داشت تا به ریشه های خود باز گردد با این حال نتوانست که نظر اکثر گیمرها را به نسخه ۶ بازی جلب کند. در Resident Evil: Revelations میتوان گفت که بازی کمی به عقب برگشته و به ریشه های خود یعنی سه نسخه اول رزیدنت اویل نزدیک تر شده است. در بازی شما نمیتوانید خیلی از حرکات اکشن استفاده نمایید, مهمات بسیار محدود بوده و شما باید برای استفاده از آنها برنامه ریزی داشته باشید, البته هنوز هم میتوان همانند نسخه ۶ بازی از سلاح سرد استفاده کرد و ضرباتی از نزدیک به دشمنان وارد کرد که این خود به بهتر شدن گیم پلی بازی می افزاید. در طول بازی شما کنترل شخصیت های متفاوتی را به دست خواهید گرفت که برخی از آنها آنچنان جذابیتی برای شما دربر نخواهد داشت و فقط برای جلو بردن داستان میباشند.

resident_evil_revelations_47

در کل باید گفت که Resident Evil: Revelations (مثلا) به ریشه ها بازگشته است. این بازی با داستانی نسبتا خوب و گیم پلی مناسب میتواند شما را ساعاتی سرگرم خود نماید اما هنوز هم برخی عوامل در بازی هستند که میتوانند بازی را برای شما بی روح و خسته کننده نمایند.

Rating: +1 (from 1 vote)

ارزش گذاری

گیم پلی - 6
گرافیک - 4
صدا - 7
داستان - 8
خلاقیت - 5
جذابیت - 5
ارزش تکرار - 4

5.6

متوسط

خلاصه: این بازی با آرگومان های ریشه ای خود و حال و هوای ترسناکش میتواند شما را تا ساعاتی سرگرم نماید.

 



تعداد بازدید از این مطلب: 1017
موضوعات مرتبط: نقد بازی , ,
بازدید : 1017

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نظرتان درباره وب ما چه بود

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود